De eerste week 16 - 22 februari - Reisverslag uit Mohali, India van Michel Modderkolk - WaarBenJij.nu De eerste week 16 - 22 februari - Reisverslag uit Mohali, India van Michel Modderkolk - WaarBenJij.nu

De eerste week 16 - 22 februari

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

22 Februari 2015 | India, Mohali

Op maandag was het zover, ik zou eindelijk het kantoor zien. Voordat ik naar India ging had ik wel wat foto’s gezien, echter was ik er niet zeker van of deze van het kantoor waren van Cyber Defence Intelligence (CDI). Ik vond het dus wel erg spannend om naar het kantoor te gaan en te zien hoe het eruit zag, zeker omdat er de eerste week van het jaar een brand uitgebroken was op de eerste verdieping.

In de ochtend op maandag om 0900 ging de wekker, want om 10.00 is men op het kantoor aanwezig. Gezien dit de eerste dag was trok ik natuurlijk een pak aan. Voordat we naar het kantoor gingen wilde ik natuurlijk nog even een Subway broodje eten zoals ik dat dagelijks doe. Al met al kwamen we om 10.30 aan. In Nederland zou je denken, man dat kan toch niet. Het is hier de normaalste zaak van de wereld dat je een 30 minuten te laat bent.

Eenmaal aangekomen bij het kantoorgebouw vond ik de staat van het gebouw wel meevallen. Het kantoorgebouw is een gebouw in een soort J-vorm. Het gebouw heeft een begane grond en twee verdiepingen. Bijna het hele gebouw is opgedeeld in kleine kantoortjes gemaakt voor vijf tot 10 werknemers en een manager/eigenaar, dit op uitzondering van de eerste verdieping wat een groter bedrijf is (in het bovengedeelte van de J zeg maar).

Lovejot vertelde mij dat CDI op de tweede verdieping zit in kamernummer 5. Eenmaal aangekomen vond ik het kantoortje toch wel erg klein, maar het kan erger dacht ik maar. Lovejot had ook al aangegeven dat ik mijn NERD-dome niet kon plaatsen, daar was gewoon geen ruimte voor. Wel kon ik één monitor en de staander voor mijn laptop plaatsen. Na even rondgekeken te hebben ging ik toch even naar buiten, het was namelijk wel goed warm daar. Voor de rest leek ik in het kantoorgebouw wel een attractie, want een blanke man in het kantoorgebouw zien ze hier niet elke dag. Iedereen was erg vriendelijk, gezien ik de attractie was maakte ik gelijk al veel vrienden.

Dinsdag
Dinsdag kwam Amitpal van Singapore op bezoek. Dit was iemand die Lovejot eveneens via Facebook heeft leren kennen. Amitpal is een netwerkbeveiliging specialist. Met hem hebben we interessante gesprekken gehad en we hebben een bezoek gebracht aan Sanadpur Sahib gevolgd door Chapar Chiri. Dit bezoek deden we midden in de nacht, want Sanadpur Sahib is een sick-tempel en die mediteren om 04.00. Zelf vond ik het wel een leuke ervaring en ik deed natuurlijk zelf ook mee aan het mediteren (voor zover ik dat kon :P ). Nadat we van de tempel afkwamen zijn we gegaan naar Chapar Chiri, dit is een monument voor de Baba Banda Singh Bahadur. Het bezoek was wel erg mooi, maar het was inmiddels al vroeg in de ochtend en ik was erg moe, ook hadden we daar erg last van de muggen.

Woensdag
Deze dag heb ik voornamelijk geslapen, later op de dag ben ik nog wel naar het kantoor gegaan. In de avond ging ik met Tanish nog even naar de ‘supermarkt’. Toen ik de supermarkt uitliep werd ik plotseling aangesproken door een groep meiden. Ze wilden allemaal weten wie ik was, waar ik vandaan kwam en wat ik wilde doen. Ze kwamen een beetje dronken over en zelf vond ik ze een beetje jong overkwamen. Echter gaf Tanish aan dat ze toch wel jonger lijken dan ze waren en zei dat ik ze gewoon uit had moeten nodigen voor een feestje bij ons thuis.

Donderdag
Vandaag was het natuurlijk weer gewoon naar kantoor en begon ik langzaam een beetje een begin te werken, het was de eerste week erg moeizaam moet ik zeggen. Er waren regelmatig stroom en internet storingen waardoor ik toch vaak niet veel kon doen. Ook bleef ik hier en daar mensen tegenkomen. In totaliteit werken er hier toch ruim 100 mensen. Donderdagavond toen ik thuis kwam werd ik opgewacht door de huisbaas en zijn vrienden, want het was tijd om Whisky te drinken. Moet zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vonden dat zij in mijn appartement te vinden waren, maar goed, er was whisky, ik deed maar mee. De avond was erg gezellig en we hebben met z’n allen nog gedanst op hardstyle en hardcore beats, ze vonden de muziek geweldig en het kon niet hard genoeg. Gelijk werd ik uitgenodigd voor een bruiloft die zondag erop.

Vrijdag
Deze dag waren ze met de stroom bezig, zelf vond ik erg grappig hoe dat eraan toe gaat. Ze knopen maar wat kabels aan elkaar, ze spannen het over de weg en klaar is kees. Vrijdagavond had ik in de KFC gegeten, hier kwam ik Naureen tegen. Dit is een studente van de Chandigarh Universiteit. Ze nodigde me uit voor een cultureel feest de volgende dag. Natuurlijk stemde ik hiermee in, toen ik thuis kwam nodigde ik hier Lovejot ook voor uit.

Zaterdag
Spannend, ik ga naar mijn eerste feestje. Samen met Lovejot gingen we helaas pas laat naar het feest toe. Dit kwam omdat ik in India ben en hier gaat alles onvoorstelbaar langzaam. Moet zeggen dat ik hier zelf wel van baalde. Uiteindelijk konden we maar een uurtje op het feest zijn, want in de middag was er nog een training gegeven door Lovejot. Op het feest ontmoette ik ook nog een hele mooie Indiase meid, genaamd Khushi. Ze was erg aardig en man wat kon die meid praten.

Zondag
Het is tijd voor de bruiloft, samen met de huisbaas en een vriend van hem gingen we naar de bruiloft. De vriend van hem haalden we op bij een andere vriend (deze vriend was donderdag ook aanwezig). Onderweg was het nogal gekkenhuis op de weg, wat een idioten allemaal. Tijdens de autorit werd ik nog gewaarschuwd dat ik niet met de vrouwen mocht praten en dat ik me goed moest gedragen. Na een stukje spookrijden en hier en daar de weg vragen waren we eindelijk aangekomen in het Groene Palijs, de plek waar de bruiloft werd gegeven.

Op de bruiloft kwam ik erachter dat het de laatste dag van de bruiloft was, deze duren normaal 3 tot 5 dagen. De dag waarop ik kwam was een soort after-receptie. Er was van alles te eten en na het eten mochten de mannen boven Whisky drinken en de vrouwen moesten beneden blijven en zaten allemaal netjes op een rijtje. Zelf vond ik al die vrouwen in traditionele kleding wel een mooi gezicht. Na wat Whisky besloot ik een grapje te maken naar de broer van de bruid, ik grapte dat hij me moest trouwen met een van de vrouwen daar. Nou, deze grap viel flink verkeerd. Later had ik mijn excuses aangeboden, deze werd geaccepteerd en werd ook uitgenodigd voor zijn bruiloft die woensdag erop.

De terugweg stopten we nog even bij een rivier en namen we de laatste whisky die we meegesmokkeld hadden. Inmiddels was ik wel aangeschoten en toen we thuiskwamen gingen Lovejot en ik nog uit eten met zijn ouders die even op visite kwamen. Al met al was de dag erg gezellig en gingen we weer op tijd naar bed, want de volgende ochtend moesten we er op tijd uit.

• 17 April 2015 - 19:36

Harrie En Joke Balster:

Dag Michel, interessant te horen hoe het met je gaat: wel heel verschillende ervaringen.
    Nol is vanmiddag geweest om het probleem met de reserveschijf op te lossen: schijf waarschijnlijk kaduuk. We merken het wel.
    Groet van Harrie en Joke

• 18 April 2015 - 12:43

Mam:

Hè Michel, wat een story weer ! Fijn dat je daar met de mensen op kunt schieten, wacht met spanning op je volgende verhaal ! Niet te lang mee wachten ! Zoals Joke ook al zegt, veel verschillende ervaringen.
    Maak ook nog even wat leuke foto's van jouw andere appartement ! Heb Esther gesproken, ik moest jouw de hartelijke groeten van haar ! Zij moet nog tot half juni en dan heeft ze als het goed is haar Bachelor ! Super hè ! Nou Michel, een fijn weekend gewenst en tot horens maar weer !

• 18 April 2015 - 12:44

Mam:

Michel, kun je een een kleine tekst bij de foto's zetten ? Dan weten we wat/waar het is !

• 22 April 2015 - 11:53

Michel Modderkolk:

Hey Harrie en Joke. Dat lijkt me inderdaad goed kunnen, ik kon de harde schijf zelf ook niet bereiken.

Mam, goed om te horen dat het goed gaat met Esther, doe haar de groeten terug.

De foto's staan op volgorde van het verhaal. De laatste foto's zijn foto's van andere mensen deze staan niet gesorteerd.