De weg naar India - part I - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Michel Modderkolk - WaarBenJij.nu De weg naar India - part I - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Michel Modderkolk - WaarBenJij.nu

De weg naar India - part I

Blijf op de hoogte en volg Michel

11 Februari 2015 | Duitsland, Düsseldorf

Woensdag 11 februari was het zover. Mijn route begint in Klarenbeek naar het vliegveld in Düsseldorf. Vanuit Düsseldorf vlieg ik via Abu Dhabi en vervolgens Mumbai (Bombay) naar Chandigarh. Als ik in Chandigarh arriveer wordt ik opgehaald om naar mijn appartement in Mohali (Punjab) te gaan, details zie https://www.google.com/maps?q=30.705898,76.733684&z=17

Klarenbeek --> Düsseldorf
Om 0600 wordt ik opgehaald door Nicky en Rik om te vertrekken naar Düsseldorf. Zoals gewoonlijk zijn de jongens iets te laat. Gelukkig bleek het geen probleem te zijn. De heenweg was goed en gezellig. Onderweg hebben we een kleine file gehad, maakte me beetje zorgen, maar Rik wist hier grotendeels behendig langsheen te manoeuvreren door goed gebruik te maken van de invoegstroken. Desalniettemin schrok ik onderweg nog wel even. Dit was toen Rik een rechte baan bleef houden terwijl door wegwerkzaamheden verschoof, de tweebaansweg ging opeens via de vluchtstrook en rechterbaan. Gelukkig reed er geen auto naast ons ;).

Düsseldorf
Op het vliegtuig aangekomen parkeerden we bij de vertrek zone. Tijdens het uitpakken van mij koffer was hij een beetje opengescheurd bij de rits. Deze heb ik gelijk laten sealen, dit zodat hij niet verder kon scheuren. Ook kan natuurlijk niemand in me koffer kijken en/of dingen erin stoppen. Na het sealen op naar de check-in bali met Nicky, Rik haalde en kop koffie en liep terug naar de auto om te zorgen dat we geen boete zouden krijgen. Na het inchecken hebben Nicky en ik koffie en thee gehaald om vervolgens weer naar Rik te lopen. De jongens adviseerde mij nog om voldoende geld mee te nemen. Zelf lukte het mij om ‘maar’ €250 pinnen, gelukkig schoten Rik en Nicky beiden hetzelfde bedrag voor. Inmiddels is hoogste tijd om afscheid te nemen van de jongens, dit was natuurlijk wel beetje (ongezien) emotioneel, zoals ik het bij vele van jullie (naar mijn idee) niet echt liet merken.

In de rij voor paspoort controle kwam ik nog dezelfde vrouw tegen die Nicky en ik nog voorlieten bij de Thee. Natuurlijk sprak ik haar nog even aan. Zou zo niet meer weten wat haar bestemming was, maar ze was onderweg naar een cruiseschip waar ze werkt als administratief medewerker. Het was een leuke en spontane meid.

Volgende rij, rij voor security check. Natuurlijk moest ik alle elektronica uitladen wat in mijn handbagagekoffer en laptoptas zat. Om een beeld te krijgen van ‘alle’ elektronica, zie de eerste foto voor mijn Nerd-dome. Alle elektronics was verdeeld over mijn koffer, handbagagekoffer en laptoptas. Het uitpakken duurde even, gelukkig kon ik doorlopen en hoefde ik alleen deo, shampoo en gel af te dragen (mam, dit moeten we voortaan in de koffer doen :P, (was al de tweede keer dat ik dat vergat)). Gezien mijn deo afgepakt was besloot ik maar een geurtje te kopen, ik vroeg om een lekker geurtje en kreeg er gelijk een die bij me paste. Dit geurtje is van DKNY en gevormd in een hartje, heerlijk geurtje en pas bij me omdat ik graag de liefde uitstraal (zie ook http://lmgtfy.com/?q=Mensen+voor+Mensen+Alkmaar).

Ik heb nog zoveel te vertellen, maar het is al 2am hier. Morgen om 6am de wekker, dus ik ga slapie doen.

Alle foto's staan op Part I, eigenlijk horen alle foto's op de eerste na op part II. Foto's voor eerste dagen in Mohali volgen nog

  • 15 Februari 2015 - 22:04

    Mam:

    Nou, eindelijk dan een verslag van jouw, de reis is zoals is al wel een beetje gelezen had in jouw appjes wel goed verlopen gelukkig, de spullen nog heel, maar jammer van de koffer dan, maar goed dat is materieel.
    Had al wel een vermoeden van die deo en zo ! De beeldschermen zijn heel overgekomen zie ik op de foto's !
    Zijn een aantal van die foto's vanuit jouw appartement ? Je gaat toch ook nog wel af en toe even cultuur snuiven hè ?
    Hoe is het met het eten daar, het zal allemaal wel heel anders zijn dan dat je gewend bent !
    Het dagboek is inmiddels 55 keer bekeken, dus je zult nog wel reacties krijgen.
    Michel, houd ons op de hoogte, we kijken er naar uit ! Succes en geniet er ook van !

  • 15 Februari 2015 - 22:12

    Michel:

    Mam, bedankt voor je reactie, maar zoals vermeld staat zullen al jullie vragen die niet over dit stuk tekst gaan ongetwijfeld nog behandeld worden in komen de part II en eerste dagen sectie.

    (Toch ff iets over mijn Nerd-dome, ook dit zal uitgebreid beschreven worden hoe deze weer opgebouwd wordt) Tot nu toe weet ik dat 1 scherm het gered heeft. Morgen neem ik nog 1 scherm mee naar kantoor, en derde scherm wordt aangesloten worden bij opbouw van mijn Nerd-dome, dit zal zijn als we in nieuw appartement van flatgebouw zitten over zo'n 10-15 dagen. We kopen dan nog een bureaustoel en bureau voor mij. Stagebegeleider LJ zal grotendeels deze kosten dragen, echter wil ik business-kwaliteit bureaustoel en tafel, dus ik leg zelf waars nog wat in.

    Ongelooflijk. Wat een interesse in mij. Wat fijn mensen dat jullie allen kijken. Reageer vooral mocht je vragen hebben. Ik zal proberen alle vragen in verslagen te verwerken.

  • 15 Februari 2015 - 23:56

    Shiem:

    Hi Miep!

    Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad, op de wat ongeregeldheden na. Je bent in ieder geval gearriveerd op een in mijn ogen mooie bestemming. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de rest van je reisverslagen. En ja, wij zullen jou ook missen, maar de tijd vliegt en voor je het weet zit je weer je vrinden in het koude kikkerlandje. Geniet er dus goed van!

    Liefs, Shima

  • 16 Februari 2015 - 14:56

    Carla:

    Hey Michel, leuk om te lezen hoe je reis is verlopen en al een stukje te zien van je appartement daar. Ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan maar ik blijf je volgen dus dat komt goed.
    Frank had je al ge-apt naar India en vond het onvoorstelbaar dat hij binnen een minuut al een reactie had.
    Geniet van alles wat je daar beleeft kerel!

  • 17 Februari 2015 - 09:49

    Michel:

    Shima en Carla, bedankt voor jullie bericht.

    Tja als ik toevallig internet heb en op whatsapp zit kan dat gewoon, vroeg ook nog aan frank hoe de carnaval is geweest, maar nog geen reactie had, onvoorstelbaar of toch niet :P

  • 17 Februari 2015 - 21:45

    Anja D Riessen:

    Hallo van Truus vernomen dat je vertrokken was naar India.
    We hebbe je gemist met de carnaval en moesten het bier alleen opdrinken dus, maar ja dat is wel gelukt gister nog 5 kratten teruggebracht en 30 flesjes bier, gelukkig nu alles opgeruimd.
    het was een mooie optocht met 77 wagens, vrienden van ons hadden de eerste prijs.
    Later nog effe bij neut geweest om roy op te halen en een heleboel jongens van de carnavalswagen deze naar huis gebracht en later nog naar de groot op de vecht.
    zondag was de optocht zeker een uur te laat bij bosgoed koukleumen dus, wij zaten toen lekker bij Marion en hebbben later Roy opgehaald het was weer erg gezellig.
    later bij Astrid nog gegeten.
    het was een heerlijk weertje om langs de kant te gaan staan, volgend jaar moet er een barbecue bij komen, dus dan zul je daar wel bij zijn met weer een een ervaring rijker.
    ik hoop dat je een leuke en leerzame tijd daar hebt. ik hoorde dat je veel te veel bagage hebt, dus mijn wens om wat mee te brengen zal wel niet kunnen.
    Veel plezier en we houden contact
    Groetjes Anja






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

In 2003 I started with a vocational degree in IT Management, followed up with a bachelor degree in Information Sciences. Currently I am working on my proposal to graduate for my master’s degree. Besides studying I am a part time IT professional with over four years of experience. I have a proven track record of IT Management, Support, Advisory and Development. As welI I like to strive for and put energy in causes which will transform all of our lives.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8824

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 31 Oktober 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: